Stethoscoop etc

Inzage patientendossier

Je kunt via een persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO) gegevens uit je patiëntendossier bij ons inzien. Je hebt daarvoor een computer, persoonlijk emailadres en DigiD nodig. 

Let op: Wij bieden geen ondersteuning via de telefoon of bij de balie in de praktijk bij het gebruik van een PGO. Uit controle is gebleken dat gegevens uit onze praktijk voldoen aan alle voorwaarden voor het kunnen opvragen van persoonlijke gezondheidsdossiers. Wij verwijzen je bij problemen naar de klantenservice van je PGO.

Via een PGO kun je de gegevens verzamelen van meerdere zorgaanbieders, zoals huisartsen, ziekenhuizen en apotheken. In principe is een PGO gratis en voor aanvullende opties betaal je vaak een (klein) bedrag. Dit verschilt per PGO. Elke PGO ziet er anders uit en in elke PGO kun je weer andere gegevens bijhouden. Kies dus een PGO met functies die jij belangrijk vindt. Zie voor meer algemene informatie over PGO’s op www.pgo.nl en www.medmij.nl.

Via de PGO krijg je toegang tot jouw huisartsgegevens:

  • over ziekte en klachten;
  • het advies van de huisarts;
  • uitslagen van onderzoeken;
  • brieven van en voor het ziekenhuis;
  • een lijst met medicijnen en allergieën.

Als je niet goed weet wat alle medische termen betekenen, kijk dan eens op thuisarts.nl.

Te nemen stappen:

  • Kies een PGO dat bij je past en installeer deze op je computer.
    De meeste PGO apps voor smartphones werken (op dit moment) nog niet naar behoren, wat frustratie kan opleveren. Het beste kun je de PGO daarom eerst op jouw computer of laptop installeren.
  • Maak een persoonlijk account aan in de PGO.
    Geef je persoonlijke emailadres op. De PGO controleert dan je identiteit.
    (Houd de Ongewenste reclame / Spam mailbox hierbij in de gaten!)
  • Haal je zorg- of huisartsengegevens op. 
    Zoek je huisarts via ‘Ossenmarkt’ en ‘Groningen’.
    Aanvulling: in de zorgaanbiederslijst zijn wij te vinden onder de naam ossenmarkt.huisarts.groningen@medmij.
  • Voer je Digi-D in. 
    Je huisartsgegevens zijn nu zichtbaar via de PGO.

Wij wijzen je er nogmaals op dat wij geen ondersteuning bieden via de telefoon of bij de balie in de praktijk bij het gebruik van een PGO. Uit controle is gebleken dat gegevens uit onze praktijk voldoen aan alle voorwaarden voor het kunnen opvragen van persoonlijke gezondheidsdossiers. Wij verwijzen je bij problemen naar de klantenservice van je PGO.